#KryapådigJimmie

IMG_0281

#‎KryapådigJimmie‬

Jimmie har tagit en välbehövlig paus. Jag måste säga att jag förstår honom helt och hållet.

Det är svårt att föreställa sig någon partiledare som gjort så mycket som Jimmie gjort under åren samtidigt som han varit ansvarig för ett parti som växt så mycket, som varit under så hård press där det i slutändan varit han som fått ta alla frågor, all kritik och all stress – oavsett var eller vem det handlade om inom SD.

Från interna strategiska beslut, till att representera den sverigevänliga folkrörelsen i TV och radio. Att vara förberedd och påläst på alla politiska områden. Att hoppa från en intervju till en annan, från en debatt till en annan. Att besöka fler städer och platser än någon annan partiledare, samtidigt som han har en familj där hemma med ett relativt nyligt tillskott med namnet Nils.

Under tiden ägnar sig den tredje statsmakten åt att på illegala vägar rota fram saker ur hans personliga liv och ekonomi, som har noll och inget att göra med hans jobb och ansvar som Sveriges enda oppositionsledare.

Det finns de av oss inom SD som själv varit med om stress och press och på så sätt vet hur det kan kännas – men ingen har varit under så hård press under så lång tid som Jimmie.

Därför har jag full förståelse för att han nu, efter en hård och lång valrörelse, känner att han måste varva ner ett tag. Med tanke på hans långvariga engagemang och ideologiska övertygelse om att vi har mycket att reparera i det här landet är jag övertygad att han kommer tillbaka snart.

Sänder mina varmaste tankar till Jimmie+familj och hoppas de får ta igen sig rejält. Kram på er.

#KryapådigJimmie